Az adathalászok nem pihennek – de Ön felkészülhet ellenük​

Az online térben egyre gyakoribbak az adathalász támadások, amelyek célja, hogy személyes vagy pénzügyi adatokat csaljanak ki tőlünk.

A MetLife célja, hogy​

ügyfelei nyugodtan és biztonságban intézhessék ügyeiket, ezért kiemelten fontos számunkra, hogy tájékoztassuk Önt az adathalászat veszélyeiről és azokról a jelekről, amelyekre érdemes figyelnie.​

A MetLife soha nem kér jelszót, kódot vagy kártyaadatot e-mailben, SMS-ben vagy telefonon.​

Kivételt képez a hivatalos ügyfélszolgálati telefonszámunkon történő beazonosítás – kizárólag az Ön védelme érdekében.​​

Ne hagyja, hogy a biztonsága egy kattintáson múljon – tanuljon meg védekezni az adathalászat ellen!​

Mi az adathalászat?​

Az adathalászat (phishing) olyan megtévesztő csalási módszer, amelynek során a támadók hamis e-mailek, weboldalak vagy üzenetek segítségével próbálnak érzékeny, bizalmas adatokat – például jelszavakat vagy banki információkat – megszerezni.

Gyakori céljuk a belső rendszerekhez való jogosulatlan hozzáférés vagy pénzügyi adatok megszerzése.

​Az üzenetek akár a közösségi média felületén is érkezhetnek.​

Ismerje fel az adathalászat jeleit!​

E-mailes csalások​

Az adathalász e-mailek célja, hogy megtévesszék Önt és bizalmas adatokhoz jussanak.​

Az adathalász e-mailek célja, hogy megtévesszék Önt és bizalmas adatokhoz jussanak.​

Ezek az üzenetek gyakran:

  • ​Sürgetnek: azonnali cselekvést kérnek, hogy ne legyen ideje átgondolni.
  • Furcsa vagy hibás nyelvezetet használnak.​
  • Gyanús linkeket vagy csatolmányokat tartalmaznak.

​​Mire figyeljen?

  • Helyesírási hibák.
  • ​Gyanús linkek vagy csatolmányok (pl.zip fájlok).
  • ​Ismeretlen vagy furcsa e-mail cím a feladónál.

​​Mit tehet, ha gyanús e-mailt kap?​

  • Ne kattintson olyan linkekre, amik nem a hivatalos oldalra vezetnek! Belépéshez mindig a MetLife hivatalos weboldalát használja.​
  • Ne nyissa meg a csatolmányokat!
  • ​Jelentse a gyanús e-mailt a MetLife ügyfélszolgálatának!​​

Fontos tudni:​
A MetLife soha nem kér bizalmas adatokat e-mailben. Ha e-mailben küldünk fizetési linket, az SMS-ben kapott kóddal védett csatolmányban található.​

SMS-ben érkező csalások​

‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎  ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Előfordulhat, hogy csalók sürgető, megtévesztő üzeneteket küldenek, például:​

‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎  ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Előfordulhat, hogy csalók sürgető, megtévesztő üzeneteket küldenek, például:​

  • „Biztonsági ellenőrzés szükséges”
  • ​„Fizetési elmaradás”

​Ezek célja, hogy rávegyék Önt személyes adatainak megadására.​​

Mit tehet Ön a biztonsága érdekében?​

  • Ne adjon meg adatokat SMS-ben kapott linken keresztül!
  • ​Ne kattintson gyanús hivatkozásra!

​​Fontos tudni:​

A MetLife SMS-ben csak biztonsági kódot küld, amit kizárólag Ön írhat be.​
Soha nem kérünk személyes adatokat vagy jelszót SMS-ben!​

Hamis weboldalak​

A csalók gyakran megtévesztően hasonló weboldalt hoznak létre, hogy bizalmas adatokat szerezzenek.​

A csalók gyakran megtévesztően hasonló weboldalt hoznak létre, hogy bizalmas adatokat szerezzenek.​

Ezek az oldalak első pillantásra hivatalosnak tűnhetnek, de néhány árulkodó jel segíthet felismerni őket:​​

Árulkodó jelek:

  • Elgépelés a webcímben (pl. „metllife.hu”)​
  • Hiányzó „https” a cím elején
  • ​Szokatlan domain végződés (pl. .co, .info)​​

Hogyan védekezhet?

  • Mindig közvetlenül írja be a webcímet a böngészőbe!​
  • Ellenőrizze, hogy van-e érvényes SSL tanúsítvány (lakat ikon a címsorban)!

​​MetLife és Barion felülete:

Mindig titkosított és biztonságos.​

Hogyan ismerheti fel az adathalász kísérletet?​

Ellenőrző lista, amely segíthet a gyanús üzenetek kiszűrésében:​

  • Általános, személytelen megszólítás (pl. „Kedves Ügyfél”)
  • Sürgető hangnem, nyomásgyakorlás („Azonnal cselekedjen!”)
  • Adatbekérés szokatlan csatornán (pl. e-mailben vagy SMS-ben)
  • Gyanús linkek vagy webcímek, amelyek nem a hivatalos oldalra vezetnek
  • Nyelvtani vagy stilisztikai hibák az üzenetben

Tippünk:​
Ha bizonytalan egy üzenet/hívás hitelességében, keresse hivatalos ügyfélszolgálatunkat mielőtt bármit megosztana!​

Lépések gyanús üzenet vagy adatvesztés esetén​

  • Ne kattintson a linkre, ne válaszoljon az üzenetre!
  • ​Ellenőrizze a hivatalos felületeken az információt!
  • ​Jelentse az esetet ügyfélszolgálatunknak!​

  • Azonnal értesítse bankját, tiltsa le a bankkártyáját!​
  • Értesítse a MetLife ügyfélszolgálatát!​
  • Tegyen rendőrségi bejelentést és/vagy jelentse az esetet a Nemzeti Kibervédelmi Intézetnél!​

Hogyan védjük ügyfeleink adatait?​

A MetLife-nál a biztonság nem opció – hanem alapérték.​